"Itthon-Otthon"

A könyvem "Itthon-Otthon" - amelyik 2004 augusztusában jelent meg - tartalma, elérhetősége, recenziók, rádióinterjúk, fényképek a könyvavatásról, egy elbeszélés a könyvből és időről időre új elbeszélések is.

Friss topikok

  • Batonai Sándor: @Batonai Sándor: Kérek mindenkit aki érintett az ügyben , főleg aki fizetett is küldje nekem el a ... (2019.04.18. 14:19) Nigériai csalás - új verzió
  • Csii: Egészen elmebeteg dolog még mindig ilyen csonkításokat reklámozni, 2019-ben, amúgy az elhalásra já... (2019.01.27. 16:25) Körülmetélés metélés nélkül
  • otgorbebogre: @nookedli: a kivalasztott neprol meg: az is a Bibliaban van (vesd ossze: az Oszovetseg a zsidosag ... (2017.08.15. 09:41) Héber szavak a magyar nyelvben
  • tinke01: És mi a helyzet,ha olyan szellemet akarnak megidézni,akivel éltében rossz volt a viszony? (2015.10.10. 21:00) Szellemidézés - második rész
  • miki maki: Meglep hogy az ember a szomszedsagba at megy es herce hurcat csinalnak belöle .itt Kopenhaga es mm... (2012.11.20. 15:02) A vörös szikla

Linkblog

2008.03.10. 15:39 Avri

A szauna világa (felújítva) - hetedik és végső részlet

Bonnban látogattam egyszer el a legnagyobb szaunába, amelyik egy nagy lakóház teljes alagsorát foglalta el. A szaunából lift repítette fel az arra vágyókat, egyenesen a majdnem futballpálya nagyságú napozó tetőre.  

Egy másik, sokkal kisebb szaunában is voltam néhányszor Bonnban, még azokban a napokban, amikor ez volt Németország fővárosa. Barátaim laknak ott és ők vittek el a „Bristol” szálló szaunájába. Ide csak a szállóvendégek, vagy azok, akiknek bérletük van, járnak, csakhogy ennek a szállodának volt néhány különleges vendége is. Líbia állami betegsegélyzője oda utalja be azokat (a valószínűleg pénzes) pasikat, akik a betegségük miatt külföldön szorulnak kezelésre.

Ezek az egyik legmaradibb társadalomból származó, többnyire idős arab férfiak – nem hiszem, hogy arab nő bemerészkedne a szaunába – nem zavarták meg a közrendet. Órákig üldögéltek csendben a kis medence mentén nyugágyukban, egy nagy törülköző takarta az ölüket és kimeredt szemmel bámulták a palástalan jövés-menést. Látható zavarban voltak, de semmiért sem mondtak volna le a szállodai szolgáltatás e különleges részéről.                                                       

Csak egyszer voltam tanúja egy botránynak ezekkel a rendhagyó vendégekkel kapcsolatban. Egy idősebb, hölgy kacsázott ki visítva a tussolóból és azzal vádolt egy arab bácsit, hogy megleste amint mosakodott. Ki tudja milyen logika volt ebben a furcsa panaszban, hiszen  mindenki úgyis ruhátlan volt. Az események hirtelen felébresztették a hölgy szégyenérzékét is és egy törülközőt tekert a dereka köré, de ez csak részint takarta be illemeit. Nem tudtam elhatározni mi murisabb: A testes nő pucér ülepe, vagy a szegény férfi zavara amint törött angolsággal magyarázza, hogy csak az illemhelyet kereste és esze ágában sem volt kukucskálni.

Az egyik legérdekesebb szaunás élményem egy másik síparadicsomban történt meg. Az árva villanykörte fényében néhány nehezen kivehető meztelen alak henyélt a fapadkákon. Beállítottam magamnak az egyik homokórát és én is lehevertem a törölközőmre. Néhány perc múltán az egyik alak – egy vörös hajú fiatal nő – nem jellemző módon felém hajolt és megkérdezte:

”Where are you from?”
"
From Israel.”
A meghökkenés fizikailag észrevehető volt. Néhány hosszú másodperc után:

„Nem tudtam, hogy izraeliek is járnak ilyen helyekre.”

„Te is izraeli vagy, (héberben nincs magázás) nem?”

„Igen, de...”

Most következtek a szokásos kérdések. Mióta vagy itt, hol laksz, mivel foglalkozol, stb. Amikor kiderült, hogy mindketten az izraeli repülőtársaságnál dolgozunk, beszédtársam zavara a tetőig hágott. Megesküdtetett mindenre, ami szent nekem, hogy nem árulom el senkinek, hogy az összes lehető helyek közül pont itt és méghozzá pucéron hozott vele össze a vak véletlen.

A cégünknek néhányezer alkalmazottja van. Ismerősöm a szaunából, mint légikisasszony dolgozott és még csak közös ismerőseink sem voltak. Betartottam az ígéretemet és nem árultam el senkinek ‘sötét’ titkát, de amikor néha összefutottunk a folyosón, vagy az üzemi étkezőben, mindig elfordította a fejét.

Nagyvilági nő volt, nem szégyellte feltárni rejtett bájait minden idegen előtt, csak a honfitársának nem volt képes a szemébe nézni.

 

 

 

6 komment

Címkék: arab bonn héber izraeli libia légikiasszony repülőtársaság


A bejegyzés trackback címe:

https://itthonotthon.blog.hu/api/trackback/id/tr13374407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rotnak 2008.03.12. 18:09:43

Kedves Avri! Jó az írásod, de engem most a magyarországi fasizmus előretörése jobban érdekel. A mai bírósági tárgyalási napon, ahol a magyar gárda működésének megszüntetése volt a per tárgya, a gárda tagjai engedték be a hallagatokat. Amikor a cigány önkormányzat vezetője be akart menni nem engedték. Persze dulakodás is volt. A magyar rendőrök nem a gárdistákat vezették ki, hanem a cigányt. Holnap majd a zsidókat és Téged is. És kezdődik minden , mint 1944-ben.

Avri · http://members.tripod.com/Avri/homepage.htm 2008.03.12. 18:28:40

Kedves Rotnák!
Köszönöm, hogy tudomásomra hoztad ezt a hírt. Remélem azok a szörnyű napok amelyeket 1944-ben én is átéltem, nem fognak visszatérni soha, de tudod van egy közmondás, amely valahogy úgy szól: Aki nem tud tanulni a történelemből, arra van itélve, hogy újra és újra megismételje!
Én tanultam belőle, vajon mások is fognak?
Drukkolok a magyar népnek, Avri

rotnak 2008.03.12. 19:28:42

Ezt úgy érted én is vándoroljak ki?

Avri · http://members.tripod.com/Avri/homepage.htm 2008.03.12. 20:44:49

Nehez tanácsot adni. Erre is van közmondás: Ki mint veti ágyát. úgy alszik. Szeretem Magyarországot, szeretem a magyar kultúrát, de cionista vagyok és véleményem szerint minden zsidónak itt a helye, de sokan mások más utat választottak és remélem sikerük lesz.
Avri

rotnak 2008.03.18. 15:07:44

Az email címed, amit valamikor kaptam nem működik. Azon szeretnék Neked írni.

Avri · http://members.tripod.com/Avri/homepage.htm 2008.03.18. 20:27:11

Az e-mail cimem mar so eve valtozatlan:
avrish@bezeqint.net

Kellemes estet, Avri
süti beállítások módosítása